Battle Royale türü, son yılların popüler oyun türlerinden biri hâline geldi. Bu oyun türünün başarılı örneklerinden Fortnite ve Apex Legends arasında ciddi bir çekişme söz konusu. Oyuncu sayısının önemli bir parametre olarak kabul edildiği oyun sektöründe yapımcı şirketlerin elde ettiği gelirler de oyunların başarısı için bakılması gereken yerlerden biri.
Fortnite'ın 2018 ve 2019 gelirlerinin açıklandığı duyuruya bakıldığında oyunun geçen yılın aynı dönemine göre %52'lik kaybı, bir yerlerde hata yapıldığının kanıtı olabilir. Apex Legends da benzer bir düşüş yaşamamak için hataları sıfıra indirmek istiyor ve bu alanda yeni adımlarla geliyor.
Apex Legends, 3. sezonda tamamen yeni World’s Edge haritasını sundu:
Battle Royale türünün yüksek sayıda oyuncunun aynı yerde savaşmayı temel alan yapısı, yeni kurallar veya küçük değişikliklerle sıkıcı olmayan bir hâle getirilmeye çalışılsa da bu konuda pek başarılı olunduğu söylenemez. Oyuncuların küçük değişiklikler yapılmış ancak temelde aynı olan haritalarda mücadele etmeleri, elbette bir süre sonra sıkıcı bir hâle gelir. Bu da oyunun başarısını aşağıya çeker.
Fortnite, her sezonun başında yeniymiş gibi görünen haritalar sunuyor ancak değişikliklerin çoğu küçük ölçekli olduğundan oyuncular, aslında bir önceki haritadan farklı bir şey yapmıyorlar. Apex Legends da buradan yola çıkarak yeni sezonda oyuncuları gerçek anlamda yeni bir haritayla karşıladı.
Epic Games'in de Fortnite'ın yeni sezonlarında benzer çalışmalar yapacağı hakkında bazı söylentiler bulunuyor ancak bunu zaman içinde göreceğiz. Apex Legends'ın Fortnite'ın hatasını tespit ettikten sonra yaptığı yeni harita hamlesinin rakamlara yansıyıp yansımayacağı şimdiden merak konusu.