Dead Space’in kreatif direktörü Roman Campos-Oriola, IGN’e verdiği bir röportajda, orijinal Dead Space’in yeniden yapımıyla ilgili bilgiler verdi. Campos-Oriola, ekibin Dead Space’in orijinal zemin tasarımında yer alan ancak yayınlanmamış bir içerik keşfettiğini açıkladı.
Campos-Oriola, keşfedilen içerikle ilgili, “Orijinal Dead Space’in orijinal zemin tasarımıyla başladık. Komik olan şey ise ekibin oyun yayınlanmadan önceki bazı ‘yinelemeleri’ görülebiliyor olması. İlk bölümde, belli bir şekilde yapmak istedikleri bazı koridorlar görebiliyorsunuz, ardından teknik sınırlamalar veya başka bir sebepten ötürü bunu neden değiştirmek istediklerini anlayabiliyorsunuz.” dedi.
Dead Space 2 ve 3'e ait detaylara da yer verilecek:
Ekibin kreatif direktörü, oyunda Dead Space 2 ve 3’e ait bazı fikirleri de uygulayacaklarını hatta animasyonlu sahnelere yer vereceklerini açıkladı. Ekip, oyuna Dead Space 2 tarzı yer çekimsiz bölümler gibi, Dead Space 2 ve 3’e ait özellikler de eklemeyi düşünüyor.
Tüm bunların yanında en önemli gelişme muhtemelen remake versiyonda oyun içi satın alımların bulunmayacak olması; nitekim Dead Space 3’ün yaptığı en büyük hata buydu. Bahsi geçen tüm bu özelliklerin ve içeriklerin ekleneceği gerçeği oyunun çok uzak bir gelecekte çıkacağı hissini uyandırıyor. Oyun şu anda geliştirme bakımından ilk aşamalarda ve yayınlanan teaser’da da belli bir yıl verilmemiş; yani 2022 bile erken olabilir.