Geçtiğimiz yıl içerisinde dünyadaki en popüler oyunlardan birisi olan Fortnite, sunduğu çeşitli yapı inşa etme olanaklarıyla kendisini diğer Battle Royale türü oyunlardan ayırıyordu. Bu bağlamda hiçbir oyun geliştiricisi, Fortnite'ın yapımcısı Epic Games ile baş edebilecek düzeye gelememişti.
Geniş kitlelerde oluşan " Apex Legends Battle Royale türünde istenileni veriyor ve en çok oynanan oyun o olacak" algısı tam olarak etkisini göstermemiş gibi duruyor zira Fortnite'tan gelen oyuncu/kullanıcı istatistiğinde (250 milyon kullanıcıya yaklaşıyor), herhangi bir düşüş kaydedilmiyor. Ne var ki şirketin Fortnite'tan elde ettiği gelir Ocak ayına göre Şubat ayında, %48 azalış gösterdi.
Epic Games'in CEO'su Tim Sweeney, yaptığı açıklamada; Apex Legends'ın Fortnite'ın önünü kesmediğini, Fortnite'ın çizgi filme kayan grafiğini sevmeyen oyuncuları toplayarak her iki oyunun da aynı anda barış içinde varlığını sürdürebilmesine olanak tanıdığını belirtti. Apex Legends hakkında kötü bir ifade kullanmayan Sweeney: “Farklılıklarını ortaya koyarak Battle Royale furyasına dahil olarak sektörün gelişmesine olanak tanıyan diğer oyunları görmek gerçekten mükemmel." dedi.