Google’ın bulut odaklı oyun servisi Stadia, işletim sistemi farketmeksizin tüm cihazlarda çalışıyor. Ayrıca platformu kullanmak için yüksek donanımlı bir cihaza da ihtiyacınız yok. Arzu ettiğiniz her oyunu 4K çözünürlükte saniyede 60 karelik akış ile oynayabilmek için video oynatan bir cihazınız olması yeterli.
Çalışma mantığı ile piyasadaki konsollardan farklı bir noktada konumlanan Google Stadia, 19 Kasım tarihi itibarıyla aralarında ne yazık ki Türkiye’nin olmadığı 10’dan fazla ülkede kullanıma sunuldu. Google, saatte 4.5GB ile 20GB arasında veri kullanılabileceği konusunda uyarıyor. Bu aralık, oyunu hangi çözünürlük ve kare hızında oynadığınıza göre değişiyor.
Google’ın bu açıklamasından yola çıkarak hızlı bir test gerçekleştiren bir kullanıcı, 4K çözünürlükte saniyede 60 kare hızında bir oyun oynamak için saatte 20GB veri paketini gözden çıkarmanız gerektiğini ortaya koydu.
Bir Chromecast Ultra ve Stadia kontrol cihazını Android tabanlı akıllı telefonuna bağlayan kullanıcı, Stadia’nın ne kadar veri yediğini öğrenmek için cihazın yerleşik veri takip uygulamasını kullandı.
Servisten 4K yerine 1080p çözünürlükte saniyede 60 karelik akış hızında yayın aldığını belirten kullanıcı, bir saatlik Red Dead Redemption 2 deneyiminin 7.14GB’a mal olduğunu gördü. Stadia’nın 4K çözünürlükte harcadığı veriyi takip edemediğini söyleyen kullanıcı, 1080p çözünürlükte elde ettiği verilerden yola çıkarak, servisin saatte 20GB değerinde bir veri harcadığını öngörüyor.
Howlongtobeat.com adlı internet sitesine göre, Red Dead Redemption 2’nin destansı hikayesini bitirmek ortalama 47 saat sürüyor. Bu da, sadece RDR2'yi oynamak için, Stadia'da 335GB'tan fazla veri kullanacağınız anlamına geliyor. Açık dünya türündeki oyunun PC versiyonu, yaklaşık 150GB’lık bir boyuta sahip. Hal böyle olunca RDR2’yi Stadia’da oynamak pek de mantıklı gelmiyor. Özellikle 4K çözünürlükte saniyede 60 karelik akış hızıyla.