Blizzard, Overwatch'ta Toksik Oyuncu Oranının %40 Azaldığını Açıkladı

Blizzard'a göre geçen yıldan bu yana kullanılan sistem ile toksik oyuncu oranı %40 azaldı.

Overwatch da diğer birçok online oyun gibi toksik oyuncular barındırıyor. GDC de konuşan Blizzard’dan araştırmacı Natasha Miller, geçen yıldan beri kullandıkları yeni özellikler sayesinde toksik oyuncu oranının %40 azaldığını belirtti.

Önce ‘onur’ sistemi kullanıp oyuncuların birbirlerini oyun içindeki iletişimlerine ve saygılarına göre değerlendirmeleri sağlandı. Sonrasında ise ‘grup arama’ ile yüksek değerlendirme puanlarına sahip oyuncuların birbirlerini görmelerini ve beraber grup oluşturmalarına olanak tanındı.

Miller, kullandıkları ‘çevrimiçi topluluk’ sisteminde kötü davranışlar için bir cezanın ya da iyi davranışlar için bir ödülün bulunmadığını, oyunda kullandıkları onur sistemine benzer bir sistemi buraya da getirmek istediklerini belirtti.

Miller, ayrıca amaçları hakkında, cezalı oyunculara bir şans vermek istediklerini de belirtti. Oyuncular onur sisteminde yükselerek ödüller kazanıyorlar ve yükseldikçe daha iyi oyuncularla beraber takım olabiliyorlar. Ceza alarak kaybettikleri seviyeye bu şekilde tekrar yükselebiliyorlar.

Miller, sistem için “İnsanları daha kibar yaptı” şeklinde bahsediyor.