2017'nin Temmuz ayında yayınlanan ve tüm dünyada geniş bir oyuncu kitlesine hitap eden Battle Royale oyunu Fortnite, 250 milyondan fazla kullanıcısıyla dikkat çekiyor. Aynı zamanda Epic Games'in Fortnite'tan yıllar önce 1998 yılında geliştirdiği Unreal Engine de oyun dünyasında önemli bir yere sahip. Unreal Engine ve Fortnite gibi eserleriyle oyun endüstrisinin en önemli aktörlerinden biri olan Epic Games'in CEO'su Tim Sweeney, şirketin geleceği adına açıklamalarda bulundu.
Fortnite'ta yaşanan değişimlerle artık bunun oyun olmanın ötesine geçtiğini söyleyen Sweeney, "Fortnite dünyasında önceki oyunlarda görülmeyen çok daha ilginç şeyler olacak" açıklamasıyla oyuncuları heyecanlandırdı. Fortnite'ın eklenen 'Creative' modu ile Aralık ayından bu yana 100 milyondan fazla oyuncu kazandığını söyleyen CEO, bu modu Unreal Engine'in bir uzantısı olarak gördüğünü ve tüm oyuncular için kullanımı kolay bir sürüm sunduğunu ifade ediyor.
Bir dijital ekosistem şirketi olduklarını söyleyen Sweeney, "Fortnite, aslında oyun geliştirme motorumuzun 250 milyon kullanıcılı bir sürümü. Bu oldukça etkileyici bir sayı ve birçok oyun geliştirme motorunun da üzerinde" açıklamasında bulundu. Fortnite'ın oyuncu kitlesini sanal olarak paylaşılan bir alanda bir araya getirmeyi hedeflediğini belirten CEO, şunları ekledi:
"Bu sadece bir oyun ve sadece bir motor olamaz. Baştan sona her şeyin yer aldığı bir platform hâline gelmeli. Şu anda böyle bir durum yok fakat bu yılın içinde bunu göreceğiz. Oldukça heyecan verici olacak."
Sweeney'in belirttiği gibi bir ortak paylaşım platformu kurmak isteyen tek şirketin Epic Games olmadığını belirtelim. 2004 yılında kurulan video oyun geliştirme şirketi Roblox'un da oyun oynamayı yaratıcı araçlarla birleştirerek daha büyük bir platform oluşturmak için benzer bir düşünce tarzına sahip olduğunu ekleyelim. Tim Sweeney'in planlarını ne zaman hayata geçireceğini ve bu planların başarılı olup olamayacağını önümüzdeki süreçte hep birlikte göreceğiz.