Şirket, uygulamayı Eylül 2016’da duyurdu ve birkaç ay sonra yayınladı. Kullanıcılar tam oyunu saatlerinde oynayamasalar da saatlerini telefonlarına bağladıklarında bir yumurta için ne kadar yürümeleri gerektiğini, ne kadar deneyim puanı kazandıklarını ve eğer yakında bir pokemon varsa saatten alarm çalmasını sağlayabiliyorlardı.
Şirket, Watch uygulamasının desteğini, geçen sene duyurdukları Adventure Sync yüzünden durdurma kararı aldı. Adventure Sync, oyuncuların kaç adım attığını oyun açık olmasa bile arkaplanda sayabiliyor, aynı Watch uygulamasının yaptığı gibi.
Niantic, oyuncuların iki cihaz kullanmalarının gereksiz olduğunu söyledi. Şirket, “Oyuncuların, oynanış biçimlerini iki ayrı cihaza bölmek zorunda kalmaması” gerektiğini belirtti.