Teknolojik gelişmeler ülkemiz tarafından da yakından takip ediliyor ve mühendislerimiz yenilikçi fikirler hakkında çalışmalarını sürdürüyorlar. Bu kez 3 Türk mühendislik öğrencisi, video oyunlarında kullanılabilecek olan bir koku modülü geliştirdiler. Geliştirilen bu modül, TÜBİTAK tarafından da destekleniyor.
İstanbul Bilgi Üniversitesi Elektrik Elektronik Mühendisliği Bölümü'nden Sedef Öztürk ve Berfin Bayat ile Marmara Üniversitesi'nden Burak Özen, bilgisayar ortamında bulunan kokuları gerçeğe çevirmeyi sağlayan bir modül geliştirdiler. Bu modül, "Smellation" olarak isimlendiriliyor ve 2020 yılında piyasaya sürülmesi planlanıyor. Türk mühendisler, bu ürün için dört büyük video oyun şirketiyle görüşmelerini de sürdürüyorlar.
Mühendislik öğrencileri tarafından geliştirilen bu ürün, oyunlardaki sahnelerde bulunan kokuları ortama yayabiliyor. Bunu bir örnekle açıklamak gerekirse; örneğin bir savaş sırasındaki barut kokusu, oyunun ilgili sahnelerinde etrafa yayılıyor ve bu sayede oyunseverlerin daha gerçekçi bir deneyim yaşamalarına imkan sağlanıyor.
Bu koku modülü; meyve, çiçek, doğa, kahve, baharat ve lastik, barut, egzoz gibi kokuları etrafa yayabiliyor. Kullanıcılar, oynayacakları oyunlar için uygun olan koku aromalarını elde edebiliyorlar.
Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan Türk öğrenciler, bu ürünün hem rakiplerine göre avantajlarının olduğu hem de ilerleyen dönemlerde diğer sektörler için uygun farklı modellerinin de ortaya çıkacağını açıkladılar. Sony'nin FeelReal isimli modülünü örnek gösteren öğrenciler, bu ürünün sanal gerçeklik gözlüklerine takılan bir burun aparatı olduğunu ancak Smellation'ın hem daha çok koku verebildiğini hem dijital platformlarda kullanılabildiğini hem de kullanımının daha konforlu olduğunu açıkladılar. İlerleyen dönemlerde Türk öğrenciler; bu ürünün film versiyonu olan "Movell"i, evlerde kullanılabilecek ve akıllı telefonlar üzerinden yönetilebilecek olan "Atmosmell" isimli farklı bir versiyonunu daha piyasaya sürmek için çalıştıklarını söylediler.