Drakore isimli bir oyun stüdyosu, 22 Haziran 2019 tarihinde Birleşik Krallık Üniversitesi'nden mezun olan Brooke Holden'ın yanı sıra birçok kişiyi bünyesine katarak bir oyun geliştirmeye başladı. Holden, oyun geliştirme üzerine okumuş olsa da mezun olma sürecinde yazılımdan nefret ettiğini fark etti. Aynı zamanda yazılımla uğraşanların haftada 60 ila 80 saat arasında çalıştığını öğrendiği zaman işten iyice soğumuştu ancak bir ekip yöneticisi olarak oyun işine girmek istiyordu.
Oyun geliştiricilerine ait bir subreddit'te "Profesyonel anlamda tecrübesi yok ancak hobi projesinde destek olmak ve yönetmek için liderlik yapacak bir ekip arıyor" şeklinde bir paylaşım yaptı. Onlarca kişi gönderinin altına yorum yapsa da yorum yapanlardan bir kişi bu kalabalığın arasından sıyrıldı ve 48 kişilik bir ekibe bakması için birini aradığını belirtti.
Drakore isimli oyun stüdyosu, saati 13 dolara Holden'la anlaştı. Anlaşma fazlasıyla heyecan verici olsa da küçük bir sorun bulunuyordu: Drakore Studios aslında yoktu.
Reddit üzerinde Holden'a iş teklif eden Rana Mahal, 25 kişiyle daha görüşerek var olmayan oyun stüdyosu için çalışmalarını sağladı. Tabii ki kimse para da alamadı. Sürekli sözler ve vaatlerle beslenen çalışanlar, yaklaşık bir buçuk ay boyunca bir oyun geliştirdi. Tabii ki olaylar bu kadar basit gelişmedi.
Yönetici konumunda olan Holden, 'Zeal' isimli bir oyunu geliştireceklerini öğrendi. İşin en azından bu kısmı doğruydu çünkü Zeal, Steam'in erken erişiminde bulunan ve Lycanic Studios tarafından yapılan 2018 Eylül tarihli bir oyundu.
Mert Dinçer ve Tim Popov isimli iki geliştiricinin yaptığı oyun, World of Warcarft benzeri bir çok oyunculu oyundu. Lycanic Studios oyun için yatırım almaya çalışmış hatta bir Kickstarter başlatmıştı ancak amaçladıkları paranın yakınına bile yaklaşamayınca bunu iptal etmişti. Yine de ünlü Twitch yayıncıları oyunu deneyimlediği için oyun hâlâ ümit kırıntılarını barındırıyordu.
Yapımcılardan Dinçer, bir bütçelerinin olmadığını, yalnızca hayallerini gerçekleştirmek isteyen indie geliştiriciler olduğunu belirtti. Oyun fikrinin güzel olduğunu belirten Dinçer, projenin iyi bir şekilde gerçekleştirilmesi durumunda yatırımcılar ve yayıncıların projeyle ilgilenebileceğini belirtti.
MMORPG Discord grubunda aktif olan Mahal, oyunun hayranlarından biri aracılığıyla oyunun adını duydu ve Dinçer'e ortaklık teklif etti. Dinçer, başka birinin şirketlerini satın almak istediğini öğrenmenin güzel bir his olduğunu belirtti.
Lycanic, Mahal'ın 25.000 dolar sermayesi olduğunu ve daha fazlasının geldiğini öğrendiği zaman Zeal'in haklarını Mahal'ın şirketine 7.000 dolarlık bir ön ödeme ve proje içerisinde yönetici olarak yer alma karşılığında verdi.
Büyük iddiaların ve vaatlerin ardından birkaç kişi, Drakore'nin yasal kayıtlarını görmek istediğini belirtti. Şirketin neden Kanada'da yer almadığını ve ilk ödemenin ne zaman geleceğini sordu. 6 haftanın sonunda hiç kimse para almadı ve birçok kişiye 'bugün yarın' paranın geleceği söylendi.
Kotaku'ya konuşan Mahal, 25.000 doların var olduğunu kabul etti ve parayı kendisi yemiş olsa bile bunun hiçbir kanıtı olmadığını, ayrıca konuştuğu herkese bu projenin sonunda hiç para almama ihtimallerinin olduğunu belirtti.
Mahal, yatırımcı arayışları sırasında Kanada'da bulunan bir stüdyo olan Skymarch Entertainment'in sahibi Jonathan McKay'le görüştü. Kotaku'ya konuşan McKay, Zeal'in iyi göründüğünü belirtti ve Mahal'ın çalışanlarından biriyle görüşmek istediğini belirtti. Mahal da Brooke Holden'ı McKay ile tanıştırdı.
Halihazırda patronundan son derece şüphelenen Holden, McKay ile konuştuğu zaman McKay'in bir anda ciddileştiğini ve "Size yatırımcı bulmanın son derece zor olacağını söylemek istiyorum" dediğini belirtti. Holden'ın "Neden?" sorusuna "Öncelikle şirket gerçek değil" şeklinde cevap veren McKay, daha sonra yaptığı açıklamalarında Mahal'ın herkesi kandırdığını ifade etti.
Bunun ardından Mahal'ı 'şirketin' tüm yönetim kollarından çıkaran çalışanlar, bir gün sonra Slack'ten bir mesajla karşılaştı. Mesajda özetle şirketin birinci günden beri bir yalan olduğu, Zeal'in haklarının hiçbir zaman alınmadığı ve aklı başında olan hiçbir yatırımcının olmayan bir şirkete yatırım yapmayacağı yazıyordu.
Projelerini alıp kendi yollarına bakan Lycanic stüdyosundan Dinçer "Bu bizim için bir kayıp olmadı. Günün sonunda oyunumuz para kazanana kadar bizden hiç para istemeyen onlarca kişiyle tanıştık" açıklamasında bulundu. Brooke Holden da kendi hayalinden vazgeçmedi. Lycanic Studios'da devam eden Holden yarı zamanlı görevini tamamlayacağını söyledi.