Oyunseverlerin uzunca bir süredir bekledikleri Borderlands 3, geçtiğimiz günlerde piyasaya sürüldü. Epic Games üzerinden satın alınabilen oyun daha ilk günlerinde eleştiri yağmuruna tutuldu. Oyunseverlerin Borderlands 3'ü daha ilk günlerinden eleştirmelerine neden olan şeyse oyunun pek çok sorun ve hatalarla dolu haritasıydı.
Gearbox Software imzalı Borderlands 3'ün diğer sürümleri de benzer hatalara sahipti. Ancak şu sıralarda oyunseverler, Gearbox Software'ın sorunlarla ilgili yeterli çalışmaları yapmadığını ve oyunun beklentilerin altında kaldığını ifade ediyorlar. Borderlands 3, önceki sürümlerde yer alan pek çok hatanın giderilmesine rağmen oyunseverlerden tam not alamamış gibi görünüyor.
Oyunseverlerin Borderlands 3'ün haritasına bu denli takılmasının ilk sebebi, haritanın sanki özellikle yapılmışçasına anlaşılmaz olması. Borderlands 3'ü, piyasaya sürüldüğü ilk günlerde deneyimleyen oyunseverlere göre oyunun haritasında aranan bir yeri bulmak çok zor. Üstelik bu zorluk, anlamsız hatalarla da birleşince ortaya daha zor bir Borderlands deneyimi çıkıyor ve bu da oyunseverleri rahatsız etmiş gibi görünüyor.
Oyunseverlerin Borderlands 3'ün haritasıyla ilgili bir diğer eleştirisiyse farklı farklı bölgelerden oluşuyor olması. Şöyle ki Borderlands 3'te bir görevi yapmak için birden fazla bölge arasında geçiş yapmanız gerekiyor. Ancak oyunseverlerin iddialarına göre bir bölgeden başka bir bölgeye gitmek fazlasıyla zor. Hatta oyunseverler, iki farklı bölge arasındaki en kısa yolu bulmanın imkansız olduğunu söylüyorlar.
Borderlands 3'ün haritasına ait tuhaf sorunlardan bir diğeriyse görev noktalarıyla ilgili. Oyunculara göre bir bölgede bulunan tüm görevleri sırasıyla yapabilmek mümkün değil çünkü haritayı hareket ettirmek ve çevreyi görüntülemek hem çok zor hem de bir süre sonra yer işaretleri birbirlerinin içerisine girerek karman çorman bir hal alıyor.
Oyuncular, Borderlands 3'ün mini haritasından da memnun değiller. Bunun nedeniyse mini haritanın tamamen sabit bir yapıya sahip olması. Bilindiği üzere açık dünya oyunlarında mini haritalar genelde dinamik bir yapıya sahiptir ve oyunseverlerin hareketleri, mini haritanın yakınlık derecesini değiştirir. Örneğin bir oyuncu, araçla veya koşarak ilerlerken harita uzaklaşır ve bu sayede çevre daha rahat kontrol edilir. Ancak Borderlands 3'ün mini haritasında böyle bir özellik yok ve bu da oyunseverlerin yönlerini bulmalarını engelliyor.
Borderlands serisinin çok sayıda oyuncusu var ve bu kitle, Borderlands 3'ün milyonlarca kez satılmasına neden olacak. Ancak yaşanan harita sorununun Borderlands 3'ün genel algısını değiştirmesi de söz konusu olabilir.