Amazon Game Studios’un yakın geçmişi başarısız oyunlarla dolu. İşte bu yüzden stüdyonun yeni MMORPG’si New World’e çok fazla iş düşüyor. Özellikle de MMORPG’lerin eski ihtişamından çok uzakta olduğu bir dönemde, oyunun başarılı olması kritik bir önem taşıyor. İyi haber ise New World gümbür gümbür başarılı olmaya geliyor gibi.
New World oyunu özünde MMO türünün klasikleşen öğelerine bağlı kalması ancak gerekli yerlerde ise işin içine kendi yorumunu katmasıyla türün hayranlarının yeni gözdesi olacak gibi görünüyor. Tabii yanılma ihtimalimizi de göz önünde bulunduralım ve gelin New World’ün nasıl bir oyun olacağına yakından bakalım.
New World ne zaman çıkacak?
New World 28 Eylül 2021 tarihinde bütün oyunculara kapısını açacak. Yani Amazon’un yeni MMORPG’sini bekleyenlerin önünde çok bir süre kalmadı. New World Türkiye’de Steam üzerinden satın alınabilecek. Oyun yalnızca PC için çıkacak ve Amazon’un gelecek planları arasında oyunu konsollara getirmek olmadığını hatırlatalım.
New World’ün fiyatı ne kadar olacak?
New World’ün iki farklı sürümü bulunuyor. Bunlar 'Standard' ve ‘Deluxe’ sürümleri. Standart sürüme sahip olmak isteyenler 109 TL, Deluxe sürüme sahip olmak isteyenler de 139 TL’lik bir fiyat etiketiyle karşılaşıyor. Büyük çaplı MMORPG’lerden alıştığımız gibi aylık bir ödeme sisteminin olmadığını söyleyelim. Gelecekte oyuna ücret karşılığı ek paketler gelip gelmeyeceği bu aşamada bilinmiyor. Oyun içi eşya alışverişi ise olacak.
- Deluxe sürümde yalnızca kozmetik eşyalar yer alıyor.
New World sistem gereksinimleri:
- Minimum:
- Önerilen:
- İşletim sistemi: Windows 10 64-bit
- İşlemci: Intel Core i7-2600K ya da AMD Ryzen 5 1400
- Bellek: 16 GB
- Ekran kartı: Nvidia GeForce GTX 970 ya da AMD Radeon R9 390X
- Depolama: 50 GB kullanılabilir alan
- EVGA’nın RTX 3090’larını çatır çatır yakmasına karşın oldukça masum sistem gereksinimlerine sahip olduğunu söylemek gerek.
Oyun nasıl bir dünyada geçiyor?
New World, Aeternum isimli bir adada geçiyor. Bu adaya hem güçlendirme hem de yozlaştırma etkileri olan bir büyü hakim. Adada daha önce yaşamış antik bir medeniyetin kalıntıları ve bu kalıntıları koruyan eski medeniyete ait iskeletler bulunuyor. Tabii çevreyle mücadelemiz bu iskeletlerle sınırlı değil. Sevgi dolu iskelet kardeşlerimize büyülenmiş hayvanlar, yukarıda bahsettiğimiz gibi büyüyle yozlaşan yerleşimciler ve daha niceleri eşlik ediyor.
Geldik bir oyunu oyun yapan kısma: New World’ün oynanışı nasıl olacak?
MMORPG oyunlarının oynanışında en büyük unsur şüphesiz savaş mekanikleri. New World’de savaşırken MMORPG’lerde görmeye alışık olduğumuz tıkla ve saldır mantığı bir kenara atılıp üstünde bir de sifon çekiliyor. Bunun yerine her karakterin bir hitbox’ı var. Saldırıların bu hitbox’lara isabet ettirilmesi gerekiyor. Saldırılardan korunmak içinse iki farklı seçenek mevcut: Sıçramak ve bloklamak.
Oynanışı en çok etkileyen unsurlardan bir diğeri de tabii ki seviye atlama sistemi olacak. Seviye atladıkça bazı temel özelliklere puan verilecek. Örneğin yakın mesafe silahlarıyla verdiğimiz hasarı artırmak için ‘strength’, uzak mesafe silahlarıyla verdiğimiz hasarı artırmak için ‘agility’ özelliklerine puan verilecek. Buraya kadar olan gayet sıradan, herhangi MMORPG oyununda görebileceğimize benzer bir sistem.
Her MMORPG’de göremeyeceğimiz sistem ise bir silahı kullandıkça o silahla olan ustalığımızı artırarak verdiğimiz hasarı yükseltebilmek. Örneğin çok kılıç kullanan biri kılıçlarla daha fazla hasar verecek. Silahlarda ustalaştıkça o silahın kendi özellik ağacından özel saldırı hareketleri açılabilecek. Oyunda yer alan silahlar ise şimdilik kılıçlar, baltalar, mızraklar, çekiçler, yaylar ve tüfeklerden oluşuyor.
Yukarıdakilere ek olarak oyunda aynı zamanda büyü de kendine yer bulacak. Büyüler silahlara bağlanarak iyileştirme veya yanma gibi etkilere sahip olacak. Tıpkı yukarıdaki silahlarda olduğu gibi büyülerin de kendilerine ait bir özellik ağacı bulunacak ve aynı şekilde ne kadar fazla kullanılırlarsa o kadar fazla ustalaşılacak.
Son olarak elimizde ‘craft’ sistemi bulunuyor. New World nihai çıkışını yaptığında ne kadar detaylı bir craft sistemine sahip olacağı bu aşamada bilinmiyor. Ancak olay dünyada dolaşıp ham madde bulmak ve bu ham maddelerle yerleşkelerde bulunan iş yerlerinde yeni eşyalar üretmek üzerine olacak. Haritanın daha tehlikeli yerlerinde daha güçlü ham maddeler olacak ve iş yerleri ne kadar güçlü olursa o kadar güçlü eşyalar üretilebilecek.
New World’ün PvP sistemi nasıl olacak?
Bir MMORPG mevzubahis olduğunda tabii ki akla gelen ilk sorulardan biri oyunda PvP olup olmayacağı. İsteyenler için oyunda PvP seçeneği mevcut olacak. Ancak bir oyuncu isteği dışında başka bir oyuncuyla savaşmak zorunda kalmayacak. Dileyen oyuncular oyunda yer alan üç birlikten birine dahil olduktan sonra PvP bayraklarını kuşanarak diğer oyuncularla savaşabilecek. Bu tarz savaşlar ise fazladan tecrübe puanları kazanmayı sağlayıp daha hızlı seviye atlamanın önünü açacak.
PvP istemeyen oyuncular ise isterlerse tek başlarına isterlerse de başka oyuncularla birlik olarak oyunu herhangi başka bir açık dünya rol yapma oyunu gibi oynayabilecek. Yeni bölgeler keşfetmek, sayısız çeşitte düşmanlara karşı savaşmak, yeni kaynaklar bulmak ve bu kaynaklarla yeni eşyalar üretmek gibi rol yapma oyunlarında görmeye alıştığımız şeyleri yapabilecek.
Oyunda ‘territory’ denen bölgeler ve bu bölgeleri kontrol eden oyuncu grupları olacak:
Bölge kontrolü dendiği zaman her ne kadar akla gelen ilk oyunlardan biri GTA: San Andreas olsa da New World’de işler biraz daha karmaşık. Öncelikle oyunda elli kişilik gruplar olacak. (Oyunda bu gruplara “Company” adı veriliyor ancak bildiğimiz klan sistemi) Bu grupların amacı, New World haritasını oluşturan farklı bölgelere hükmetmek.
Oyundaki bölgeler bir yerleşkeye ve bir hisara sahip. Yerleşkelerde günlük yaşam için gerekli olan iş yerleri ve evler bulunacak. Hisarlar ise bir grubun o bölgeyi kontrol edebilmek için ele geçirmesi gereken yapılar. Buraya kadar her şey tamamsa şimdi bu bölgelerin yönetimi ve ele geçirilmeleriyle alakalı daha ayrıntılı bilgilere geçiyoruz.
Bir grup, kendi bölgesindeki vergi oranlarını ayarlayıp vergilerden elde ettiği gelirle o bölgedeki projeleri yönetecek. Bu projeler sayesinde yerleşkeler ve hisarlar gelişecek. Yerleşkelerdeki iş yerleri geliştikçe oyuncular daha iyi ekipmanlar üretebilecek, hisar geliştirildikçe de bölgeyi savunmak kolaylaşacak.
Peki başka bir grup bölgeyi ele geçirmek istediği zaman işler nasıl yürüyecek? Öncelikle bölgeyi ele geçirmek isteyen grup, bölgenin sahibi olan gruba savaş ilan edecek. Daha sonra savunmacıların belirlediği bir zamanda elliye elli bir savaş düzenlenecek. Bu savaş sırasında saldıran taraf hisar etrafındaki belirli noktaları kontrolüne almaya, kapılardan geçmeye ve merkezi bir noktayı ele geçirmeye çalışacak. Eğer saldıran taraf bölgeyi ele geçirirse o zamana kadar bölgede yapılan geliştirmeler sıfırlanacak ve bölgenin yeni sahibi olan grup tüm geliştirmeleri yeniden yapmaya başlayacak.
New World oyuncuları bir gruba dâhil olduklarında ev alabilecekler:
Oyuncular, yirminci seviyeye ulaştıklarında mensubu oldukları grubun kontrol ettiği bir yerleşkede ev sahibi olabilecek. Ev sahibi olmanın avantajları arasında evi hızlı seyahat noktası veya yeniden doğma noktası olarak kullanmak var. Aklınızda doğru bir resim canlanması için belirtelim, yerleşkelerde elli farklı ev olmayacak. Çoğu oyuncu eve gitmek istediği zaman aynı arsaya girecek ancak evin içine girildiği zaman herkes kendi evini görecek.
Evlerin içinde yapılabilecek özelleştirmeler olacak. Bu özelleştirmelerin bir kısmı dekorasyon amaçlı süslemeler, bir kısmıysa oyuncuya bonus veren mobilyalar olacak. Son olarak, oyuncular kırkıncı seviyeye ulaştıklarında ikinci bir ev, altmışıncı seviyeye ulaştıklarında ise üçüncü bir ev alarak harita üzerindeki hızlı seyahat noktalarını artırabilecek.
Çıkmasına az bir zaman kalan New World oyunu hakkında aktaracaklarımız şimdilik bu kadar. Bakalım Amazon Game Studios bu sefer turnayı gözünden mi vuracak yoksa firmanın başarısız oyunları arasına yeni bir üye mi katılacak? Konuyla ilgili düşüncelerinizi yorumlar kısmından bizlerle paylaşabilirsiniz.