Valve, geçen hafta Steam için yayınladığı bir güncellemeyle "Tavsiye Akışı" kısmında kullanıcıların oyun zevkleri ile daha alakalı ve daha az popüler olan oyunları göstermeyi hedeflediğini belirtmişti. Şirket, bu güncellemenin bağımsız oyun geliştiricilerinin oyunlarını daha ön plana çıkaracağını iddia etmişti ancak Steam arayüzüne göz gezdirildiğinde ve bağımsız oyun geliştiricilerinin şikâyetleri göz önüne alındığında, değişiklikler etkisini ters yönde göstermiş gibi duruyor.
Aslında güncellemeyle olması gereken, popüler oyunların ana sayfadaki yerini daha az bilinen ancak yine de belirli bir kitle tarafından tercih edilen oyunlara vermekti ancak istenilen şey gerçekleşmedi. Birçok bağımsız oyun geliştiricisi, oyunlarının sayfalarına olan ilginin daha da azaldığını fark ederek durumu Valve’a belirtti.
“Steam’in yeni algoritması daha iyi değil, tam bir facia”
Bağımsız oyun geliştiricisi Thomas Altenburger, sistemin daha iyi olmadığını ve aksine daha büyük bir facia yarattığını savunuyor. Kendi geliştirdiği ScourgeBringer isimli oyunun %66 kadar indirim aldığını belirten Thomas, aylar süren çabaların hiç edildiğini belirterek birçok geliştiriciden de bu tür şikâyetler duyduğunu belirtiyor.
Bu güncelleme, Valve’ın bağımsız oyun geliştiricilerini zora soktuğu ilk güncelleme değil. Geçtiğimiz sene Valve, bağımsız oyunların bulunmasını inanılmaz zorlaştıran bir hataya sebep olan bir güncelleme yayınlamıştı. Valve, bu hatayı daha sonra düzeltmişti ancak sorun, düzelene kadar geliştiricilerin potansiyel satışlarına mal olmuştu.