Twitch dünyasının ünlü isimlerinden Michael Grzesiek ya da daha çok bilinen adıyla 'Shroud', Counter Strike gibi FPS (Birinci Şahıs Nişancı) oyunlarındaki inanılmaz yetenekleriyle ün salmıştı. Ancak Shroud’un itinayla oynamaktan kaçındığı bir oyun serisi vardı: Destiny.
Ünlü Twitch yayıncısının takipçileri, Shadowkeep gibi genişleme paketine rağmen neden Destiny 2’yi oynamadığını sordu. Shroud da neden Destiny’yi oynamadığını, Destiny gibi oyunların kendisinin sevmediği neleri yaptığını anlattı.
Ezbere kullanılan formül
Shroud, Destiny 2 gibi oyunların basit görev gerektiren oldukça ezbere formüller içerdiğini, yapmak gereken tek şeyin durmak ve hedefe ateş etmek olduğunu söyledi. Aslında Destiny, bu tarz bir oynanış vaat eden tek oyun değil ancak Shroud, yayınında sorular bu oyun üzerinden geldiği için Destiny üzerinden örnek verdi.
Destiny’nin oynanışında nüanslar bulunuyor ancak oyun, yerine getirilmesi gereken görevler barındırıyor. Bundan sonra yapılması gereken tek şey ise uzun süre hedefe ateş etmek oluyor. Baskınlarda eşsiz mekanikler ve oyuncuların tamamlaması gereken hedefler bulunuyor ancak birçok bölüm sonunda oyuncuların bir arada durması ve zayıf noktaya ateş etmesi yetiyor.
Shroud bunu aslında sıkıcı bulabilir ancak birçok Destiny 2 oyuncusu bunu sürecin bir parçası olarak görüyor ve oyunun bir MMO’ya olabileceği en yakın nokta olarak değerlendiriyor. Destiny’deki baskınlar oldukça zorlayıcı ve basit silah yeteneklerinden daha fazlasını gerektiriyor.
Destiny 2'ye Fortnite Benzeri Sezon Sistemi Geliyor
Aslında Shroud’un Destiny gibi oyunları sevmemesinin sebebi, bu tarz oyunların silah yeteneklerini öncelikli gereklilikler arasına almaması. Yani Shroud gibi oyuncular, hasar almak için bekleyen 'boss'ların hedef olduğu oyunlarda kendi yeteneklerini gösteremiyorlar. Zaten yayıncı da bu gibi sebepler dolayısıyla PUBG ve Apex Legends gibi karşısında gerçek insanların olduğu oyunları tercih ediyor.