Süper yüksek çözünürlük ve ışın izleme, HDR gibi hoş efektler video oyunları için vazgeçilmez özellikler diyebiliriz. Ancak oyuncuları etkileyen belki de en önemli nokta kare hızı, nam-ı diğer framerate. FPS olarak kısaltılan bu kare hızı ne kadar yüksek olursa, siz oyunu oynarken ekranınızda o kadar akıcı bir görüntü ortaya çıkacaktır.
Bu durumda bilgisayar oyuncuları, konsol oyuncularına oranla biraz daha avantajlı oluyor. Zira yeterli performansı sağlayacak parçalar kullanılırsa bilgisayarda tüm oyunlar monitörünüzün yenileme hızına göre (60-75-120-144 hertz) akıcı bir şekilde oynanabiliyor. Konsollar ise genelde 30 fps’e sabit olarak oyunları oynatıyor.
GameSpot ile röportaj yapan Phil Spencer, “Oyunu, mümkün olan en yüksek kare hızında çalışabilmesi için uğraşıyoruz” dedi ve bununla birlikte yükleme sürelerini de minimal hale getirmenin ilk sıralarda olduğunu söyledi. Eğer Xbox Scarlett, Microsoft’un söz verdiği güçte olacaksa, oyuncular bu konsolda 8K çözünürlüğe kadar bir çözünürlüğe sahip olacak ve 120 FPS’ye kadar kare hızı verebilecek.
Verilen bu sözler eğer gerçekten yerine getirilirse, yeni nesil konsollar arasında çok büyük bir rekabet olacak. 8K çözünürlükte 120 FPS çok iddialı bir söz. Bununla beraber tahminimiz o yönde ki, bu açıklamalar ayrı ayrı değerlendirilmeli. 720p 120fps ve 8K 30 fps, ihtimalen Scarlett'in ulaşacağı değerler olacaktır. Bu durumda bizlere yalnızca beklemek düşüyor